Filmreview: Blair Witch Project 2016 (The Woods)

filmreview blair witch project 2016

Blair Witch Project 2016 filmreview in één woord: SCARY!

Heb jij de allereerste versie van The Blair Witch Project wel eens gezien? Het is een film die gefilmd is vanuit de hoofdpersonages zelf. Met een handycam. Je hebt als kijker echt het gevoel dat het wel eens waargebeurd zou kunnen zijn. Het verhaal gaat over een groep vrienden die lekker het bos in gaan. Wanneer ze echter wakker worden en er rare dingen gebeuren, willen ze zo snel mogelijk het bos uit. Na dagen lang lopen komen ze telkens weer op dezelfde plek uit. Ze eindigen uiteindelijk bij een huis en komen daar niet meer uit. Momenteel is er een nieuwe versie van Blair Witch Project. Het is een beetje vaag welke naam deze film nu heeft: Blair Witch Project 2016 of The Woods. Beide worden ze gebruikt. Gisteren bekeken wij deze film. Lees hieronder de filmreview Blair Witch 2016 project.

Al bij de eerste versie van The Blair Witch Project waren we geboeid: dit was een unieke manier van het filmen van een échte film. Het leek op een filmopname zonder regie en door een interessante intro, deed het je geloven dat het echt gebeurd zou zijn. In het begin moesten we even wennen aan de manier van filmen. Het gaat van de hak op de tak, maar dat zou ook reëel zijn als je een SD kaartje gewoon afspeelt.

CHECK OOK: Walibi Fright Nights spookhuizen op een rij

Ook de nieuwe Blair Witch Project is op deze manier gefilmd. Door de hoofdpersonages zelf. Echter maken ze hier gebruik van nieuwe gadgets als drones, oorcamera’s en GPS technieken. Een Blair Witch Project van de dag van vandaag dus. Een dame uit de eerste versie die vermist zou zijn, is de zus van de degene die nu op pad gaat: hij wil haar terug vinden en op zoek gaan naar het huis, omdat ze daar nog wel eens zou kunnen zijn.

Tijdens de film maken ze gebruik van al deze technologieën. Dit maakt de film echt van deze tijd en je wordt helemaal meegenomen in het verhaal. Er zijn zo nu en dan echte schrikmomenten. Je zit vooral te wachten op hét moment als ze met zaklampen het dichtbegroeide bos ingaan. De Blair Witch Project 2016 is zeker een aanrader om te kijken met een groep vrienden. Sterker nog, je krijgt zelf zin om het bos in te gaan en zelf zulke opnames te maken!

Bekijk hieronder de trailer van Blair Witch Project 2016.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone