TomTom Bandit camera review

tomtom bandit camera review

TomTom Bandit camera review: Compact, makkelijk en scherp!

Een action cam kan niet meer ontbreken als je op reis gaat. Of je op citytrip gaat voor een weekend of op rondreis: opnames maken wordt makkelijker en makkelijker! Onlangs kregen wij de TomTom Bandit in handen. Hoewel we eerst dachten dat TomTom alleen een koning was in navigatie voor in de auto, werd dit vooroordeel snel aangepast. Wat een geweldige action cam is de TomTom Bandit! Lees hieronder de TomTom Bandit camera review en bekijk opnames die wij hebben gemaakt met de TomTom Bandit.

Uiterlijk

De TomTom Bandit ziet er strak en robuust uit. Opvallend is zijn spierwitte voorkomen met strakke rode lijnen. De cover zit met kleine schroefjes aan elkaar. Opvallend is het display bovenop en de bevestiging klem onder. De TomTom Bandit ziet er stoer uit en zal zeker niet verkeerd staan op een mountainbike of op je helm. Dankzij zijn langwerpige vorm, ziet hij aparter uit dan action cam’s zoals we ze vaker zien: klein en vierkant.

vooraanzicht tomtom bandit

Compactheid

De TomTom Bandit voelt iet-wat zwaar aan, maar is daarnaast vergeleken met andere actie camera’s niet de zwaarste in zijn klasse. De Bandit hou je eenvoudig in een hand vast. Door de opname functie aan de achterkant en de stopknop aan de voorkant, kun je eenvoudig de opname beginnen met je duim en stoppen met je pink. Je kan hem vast houden als een zaklamp, waardoor je het ‘meeloop’ effect creëert. Erg gaaf van de Bandit is de bevestiging-mogelijkheden. Door middel van een klemsysteem en bijgeleverde plak stickers, kun je eenvoudig de actie camera op verschillende objecten plakken. Zo is de auto geen enkel probleem, maar let hierbij er wel op dat het lastig kan zijn om de sticker te verwijderen. Een klein minpuntje, is de batterij. Deze dient uit de camera gedraaid te worden en is tevens ook de USB aansluiting voor het overzetten van video’s op je computer. Dit is best een groot object als je USB-sticks gewend bent.

compacte tomtom bandit

Functionaliteiten

De TomTom Bandit heeft enorm veel functionaliteiten. Naast wide-hoek filmen, wat ook wel fish eye genoemd wordt, kun je ook gewoon ‘flat’ filmen. En wat dacht je van een slow-motion video? Geen enkel probleem! Naast deze functies, kun je ook eenvoudig een time-lapse maken en zijn er verschillende opname-groottes te kiezen. Wij kozen voor onderstaande video, op een kerkhof in Edinburgh, voor de scherpste versie. Dit vreet helaas (wél logisch) ook het meeste geheugen op van je SD-kaart.

Videobewerking

Toen we begonnen met de review, kwamen we erachter dat je niet op de camera zelf kunt meekijken of terugkijken wat je net gefilmd hebt. Net voordat we dit als minpuntje noteerde, kwamen we er al snel achter dat je door middel van een handige app, die beschikbaar is voor iOS en Android, mee kunt kijken met wat je filmt. Sterker nog, je kunt via de applicatie ook de TomTom Bandit bedienen! Daarnaast kun je video’s ook direct delen, highlighten of direct verwijderen als het niet gelukt is. TomTom biedt daarnaast ook een handige studio, een programma wat je kunt installeren op je computer om de video te kunnen bewerken.

bediening tomtom bandit

Prijs/Kwaliteit

Gezien je de TomTom Bandit camera al voor € 299,- verkrijgbaar is, zou je denken dat het afdoet van de kwaliteit. Dat is zeker niet waar. We hebben met verschillende actie camera’s mogen filmen in loop der tijd, maar de TomTom Bandit is gezien zijn handige bevestiging-opties en zijn kwaliteit een geweldige keuze als je op zoek bent naar een action cam.

Eindoordeel

De TomTom Bandit camera review eindigen we natuurlijk met een eindoordeel. Bekijk hieronder onze mening van dit product met plus- en minpunten.

Pluspunten

• Je kunt er prachtige opnames meemaken
  • Bevestigen op verschillende objecten is geen enkel probleem
  • Veel film opties
  • Besturing mogelijk via je smartphone

Minpunten

• De grootte maakt het lastig om de camera op personen te bevestigen
  • Knoppen moet je hard indrukken
  • Batterij erg groot, soms onhandig met inpluggen in computer

We zijn erg te spreken over deze actie camera en gaan hiermee vaker video’s maken voor op ons YouTube kanaal! Mis jij nog iets in deze TomTom Bandit camera review, waarvan jij graag onze mening wilt? Laat het hieronder vooral weten.
Bekijk hieronder opnames met de TomTom Bandit!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone