Vesuvio Tour ervaring: een van onze dudes ging naar Sicilië

vesuvio tour ervaring

Steeds vaker zijn er aanbieders van zomervakanties, rondreizen en weekendjes weg. Dit jaar was ik niet op zoek naar een vakantie die zich alleen maar afspeelde bij het zwembad: ik wilde variatie, veel zien en natuurlijk ook veel ontspannen. Na wat te hebben gezocht, kwam ik uit bij Vesuvio Tour. Een voor mij toen nog onbekende partij, maar die wel mijn aandacht trok door de persoonlijke service die ik vooraf kreeg. Lees hier meer over mijn Vesuvio Tour ervaring.

Een vakantie waarbij je van 10 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s avonds aan het zwembad hangt is relaxt. Maar dit jaar wilde ik toch wat anders: even lekker eropuit en genieten van het land zelf. Al voor ik ging zoeken, ging mijn voorkeur uit naar een land als Italië, dat bekend staat om zijn kleine dorpjes en authentieke sferen. Na wat te zoeken op rondreizen en Italië als vakantiebestemming, kwam ik na een paar avondjes research uit op Sicilië. Films als The Godfather kennen we natuurlijk allemaal, films waarin de Siciliaanse sfeer goed naar voren lijkt te komen.

Na wat specifieker gezocht te hebben, werd mijn aandacht getrokken door het aanbod op de website van Vesuvio Tour. Zelf had ik nog nooit gehoord van deze organisatie. Op de website werden veel lovende woorden gesproken over de service en ervaring die men had na afloop van desbetreffende vakantie. Vesuvio Tour selecteert voor jou namelijk een aantal agriturismo’s, waarbij ze zelf de eigenaren kennen evenals het verhaal achter de locatie. Wat mijn voorkeur heeft bij een rondreis, is dat je zelf je dag in kan delen. Geen afspraken, vooraf geplande wijnproeverijen of achter een vlaggetje aanlopen tijdens een wandeling bij de Etna.

Nadat mijn interesse was gewekt voor de reis naar Sicilië, vroeg ik een voorstel aan. Een aanpak die ik niet gewend was, normaal gesproken klik je op een datum, selecteer je het aantal dagen en zie je of het beschikbaar is. Na mijn aanvraag kwam ik in contact met een medewerker. Geen geautomatiseerde e-mail, maar een echt persoonlijke e-mail waarin voorgesteld werd wat voor mij de beste reis zou zijn. Dit op basis van mijn voorkeuren, prijsindicatie en verblijfsduur. Bij elke agriturismo stond een klein verhaal over de locatie, de eigenaar en waar de omgeving bekend om stond. Na hier wat in verdiept te hebben, heb ik besloten om mijn vakantie te boeken via Vesuvio Tour.

Mijn uiteindelijke Vesuvio Tour ervaring

Achteraf gezien een hele beste keuze. Mijn vakantie van 15 dagen was in vijven gedeeld: elke drie dagen zou ik verblijven bij een ander agriturismo. Daarnaast was de hele reis, het hele eiland rond uitgestippeld. Hiermee zag ik de vele eigenschappen van het eiland Sicilië. Bij aankomst in Sicilië, ging ik naar de autoverhuur. Hoewel op mijn voucher stond “een Fiat panda of iets vergelijkbaars”, stond er een Peugeot 2008 voor me klaar. Een meevaller dus! De eerste locatie lag slechts een half uur rijden vanaf het vliegveld van Sicilië in Catania. Dit was een goede planning, gezien het feit dat je altijd na een reis zo snel mogelijk wilt ontspannen.

Bij elke locatie zaten er natuurlijk veel verschillende dorpjes, die je overdag gewoon kon bezoeken als je dat wilde. Op eigen houtje. Zo bezocht ik ook het kleine authentieke dorpje, waar destijds The Godfather opgenomen is: Savoca. Mijn ervaring met Vesuvio Tour, is dat het enorm persoonlijk is en men weet wat ze je aanbevelen. Sterker nog: een maand voordat ik naar Sicilië zou gaan, werd ik getipt door een andere medewerker over het feit dat mijn laatste bestemming twee uur rijden zou zijn naar het vliegveld. Als ik wou, kon ik de laatste nacht ook gewoon doorbrengen in de buurt van Catania. Met het meedenkend vermogen en het echt bezorgen van een onvergetelijke vakantie zit het dus wel goed bij Vesuvio Tour. Volgend jaar zou ik hier zo nog maar een keer kunnen boeken, na deze goede Vesuvio Tour ervaring.

Met welke reisorganisatie heb jij een uitstekende ervaring? Wij zijn benieuwd, laat het hieronder achter in de comments! Dit bericht is geen gesponsord bericht en wij zijn hier niet voor betaald. Dit bericht omvat onze eigen mening en Vesuvio Tour ervaring.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone