Hoe doet Demy de Zeeuw dat nou met die Balr shirts?

balr demy de zeeuw

Foto: BALR presskit

We kennen Demy de Zeeuw allemaal. Schopte het ver in zijn voetbalcarrière, bij onder meer AZ, Ajax, Spartak Moskou en Anderlecht. Een basisplaats in de halve finale van het Wereldkampioenschap voetbal van 2010. In Zuid-Afrika. Opmerkelijk is dat die wedstrijd een keerpunt is geweest in zijn loopbaan. Die nu is overgenomen door zijn ambities met zijn kledinglijn Balr.

Het merk voor een lifestyle worden”, zei hij al eens over die ambities voor die kledinglijn. Zaten die ideeën al in zijn hoofd toen hij in die halve finale, tegen Uruguay, een schop voor zijn hoofd kreeg? De Zeeuw werd dizzy, speelde niet in de finale en ging nadenken over zijn toekomst. Voetballen kent eindigheid.

Balr. timmert nu als merk sterk aan de weg en maakt daarbij handig gebruik van de buitenkansjes die internet biedt. De Zeeuw geeft voor zijn kledinglijn namelijk geen cent uit aan traditionele marketing. Zijn bekendheid groeit door de juiste personen met de juiste kledingstukken op de foto te laten gaan. Bij een perspresentatie bijvoorbeeld.

Daar was Angel Di Maria eerder het bewijs van. De Argentijnse sterspeler, oud-teamgenoot van Daley Blind bij Manchester United, droeg bij zijn laatste perspresentatie een kledingstuk van Balr. Tegen die exposure kan geen commercial tegenop. Di Maria tekende het contract dat zijn overgang van Manchester United naar Paris Saint-Germain beklonk in…. een Balr. shirt.

Dat heeft die Demy de Zeeuw toch uitermate slim bekeken. In het laatste restje van zijn voetbalcarrière begon hij te lezen over ondernemen en internet. Mooie bijkomstigheid is zijn uitgebreide netwerk in de voetbalwereld. Daley ontving een shirt, die deelde hij op zijn beurt weer uit aan Angel. En Angel ging er mee op de foto ten overstaan van een peloton aan fotografen. Geen aandacht voor commercials op Youtube, geen euro naar een televisiereclame.

En nu? “Op weg naar een imperium”, werd ook al opgetekend uit de mond van de oud-middenvelder. Balr. is al niet meer uit het straatbeeld weg te denken en met zijn onconventionele manier van marketing kent hij niet de blokkades van de traditionele merken. Het merk biedt hoodies, tassen, shorts, jassen, sneakers, caps en sweaters.

En zijn netwerk met prominente ambassadeurs lijkt oneindig. De Balr. shirts zijn laagdrempelig, bieden goede kwaliteit en zijn duurzaam. Ben jij een eigenlijk een Balr.? Voor de Zeeuw is het belangrijk dat het merk thuishoort in de manier van leven van zijn klanten. Voor het Balr. shirt is het belangrijk dat jij je er gewoon lekker in voelt.

Di Maria, Daley Blind en.. jijzelf? Scoor jouw favoriete Balr. shirt in de Sportshowroom.

Related Posts