Sterke bloeddonor campagne van Sanquin: ‘Maak een vuist’

bloeddonor campagne maak een vuist

Maak een vuist voor een ander: ijzersterke bloeddonor campagne van Sanquin

Onlangs schreven we nog een bericht over de campagne van Sanquin “Missing types”, waarbij klinkers weggelaten werden door grote en kleine bedrijven op social media. Onlangs is er weer een sterke campagne geïntroduceerd door Sanquin: ‘Maak een vuist voor een ander’. Hierin worden massaal vuisten gefotografeerd en via verschillende Social Media kanalen verspreid. Lees hieronder meer over de bloeddonor campagne.

De gehele bloeddonor campagne is weer gericht op het werven van nieuwe bloeddonors. Nog steeds is er een groot tekort aan mensen die bloed afgeven, waarmee veel mensen geholpen kunnen worden. Met de campagne ‘Maak een vuist voor een ander’, wilt Sanquin meer bloeddonors werven. Het idee erachter is mooi: wanneer men bloed afgeeft, maakt men een vuist. Op die manier wordt namelijk de bloedafname vergroot. Daarnaast is het teken van een vuist natuurlijk krachtig en een vorm van inzet.

Tijdens de Nationale Donorweek, 10 tot en met 16 oktober 2016, roept Sanquin iedereen op om een vuist te maken en deze middels een foto te verspreiden om Social Media kanalen. Op die manier wordt er aandacht gegeneerd voor het werven van nieuwe bloeddonors, wat echt heel hard nodig is. Een bloeddonor kan mensenlevens redden en daarnaast krijg je een medische controle. Daarnaast geeft je het je natuurlijk ook een goed gevoel.

Deel hieronder een foto van jouw vuist en plaats hem ook op je Social Media kanalen.

Geef een antwoord
Related Posts